Takknemlighet

De grønne prikkene forsvinner én etter én i chatten og lysstyrken dimmes på skjermen
Det er en dag i morgen også, og mennesker jeg har møtt på ulike tidspunkter i livet tar beslutningen om å endelig få seg litt velfortjent hvile
Ensomheten treffer meg, men rekker ikke å ta grep før kjærligheten skylder den bort

Jeg er så sinnsykt takknemlig for det jeg har bygget opp rundt meg
Vennene jeg har klart å beholde er gode
De stiller opp og lytter og kommer med råd
De kan det å le av livets tragedier
Og å sette pris på hverdagens små gleder
Det være seg en gåtur når det er fint vær, en telefonsamtale for å høre hverandres stemme når skrevne ord er for lite eller en drikkelek når vi trenger å bli distraherte

De er ekte, reflekterte og kompliserte
De er korttenkte, smarte, trygge og uforutsigbare
Skadet og sterke
Latterfulle og alvorlige
De er en viktig del av meg
Jeg ville ikke vært den samme uten
Og jeg håper jeg har gjort en forskjell hos dem også

41188_10150230120505707_3850023_n

Legg igjen en kommentar

