Modig

Jeg har sittet fast i denne situasjonen så pinefullt lenge
Det er egentlig litt flaut
Det er den aldri voksne, emosjonelle, intuisjonsfølgende delen av meg som jeg elsker å hate
Jeg kommer aldri til å modnes fra det
Så jeg har akseptert at sånn er det

Men jeg mener også at noe må gjøres
For jeg kommer ingen vei
Og jeg har prøvd med logikk og taktikk, manipulasjon og innpakket ærlighet
Ingenting har fungert
Jeg er fortsatt her
Usvart, alene og i villrede
På stedet hvil

Det er bare å glemme det, lyder ordene fra noen
Det blir ikke noe av hvis det ikke har skjedd innen nå, gi opp
I desperasjonen har jeg valgt å ofre tryggheten, jeg har åpnet meg til de rundt rundt bordet
De på andre siden av ølglasset
De som først delte mitt engasjement, min glede og min nervøsitet
De som lyttet ivrig til den lange fortellingen om det lille som har skjedd
Nå er de også lei
Han har slitt ut oss alle

Bryt mønsteret, da vel, lyder den mest fornuftige stemmen av dem alle
Vær ordentlig ærlig, men vær det for deg selv
Ikke legg det bort, ta tak i det
Si ting som det er
Jeg skriver en melding i modighetens øyeblikk
Nøler, tenker fuck it, og sender
Bryter ut
Elsker det, hater det, og venter på svar

Bilde fra 15.03.2017 kl. 15.58 #4

Legg igjen en kommentar

