Vonde drømmer

drømmen jeg hadde i natt henger med meg ekkelt lenge gjennom dagen
jeg vil aller helst bare glemme den
men den gjorde vel et form for inntrykk
etset seg inn i innsiden av meg og nå blir jeg ikke kvitt den

den var om han som jeg så gjerne vil glemme at eksisterte
han som ødela en del av meg som jeg aldri får tilbake
han som var så riktig og endret seg så brått til å bli helt feil

jeg har jobbet mye med å la de vonde minnene om han gå
jeg har sagt fra meg alt om den han ble
men denne drømmen
den var fra før han ble som han er

jeg var en yngre versjon av meg selv jeg også
den tiden vi to virkelig var oss
det var nært og trygt, spennende og seksuelt
jeg var lykkelig og ivrig
så forbi alt som var negativt
jeg følte meg så voksen

den var så rar den drømmen
for ingenting av det som har skjedd siden fantes i meg
hverken kroppen eller hodet mitt reagerte
var bare glad og forelsket i han, med ham
den gode delen av oss var ennå ikke ødelagt av det det utviklet seg til

en del av meg må ha følt på hvor feil det var at det føltes så riktig
jeg våknet litt og sendte alle reaksjonene mine til meg selv
har du tilgitt ham for alt?
hvordan kan du noen gang stole på ham igjen?
å være sånn med ham er å svike deg selv, alt du har stått for de siste årene
du burde hate deg selv for dette øyeblikket og alt det vil føre med seg

jeg forsvant tilbake i drømmen igjen
der jeg holdt hodet hans i armene mine og tittet langt inn i de unge øynene
dro fingrene gjennom det korte håret hans
stusset over hvor kort skjegget var
smilte av hvor rar overleppa hans så ut uten

la meg helt inntil han
og kysset han så sakte som mulig
nøt å være den unge meg
før den versjonen jeg er nå ikke klarte mer og dro meg ut av drømmen
startet på denne dagen, denne virkelige dagen
med den ekle følelsen den drømmen brakte meg seg
med alle de vonde minnene

img_2152

Legg igjen en kommentar

