Å ville

Ved tre-tiden i natt ga jeg opp å prøve å sove
Rundt fem bestemte jeg meg for å ta en dusj
Jeg har ligget i sengen mens lyset sakte har våknet til live utenfor gardinene og tenkt på at det er på tide å ta i et tak
Kan ikke ha det sånn som dette lenger
Jeg føler meg uattraktiv og lat og uten mål eller mening
Det føles som en slags bunn
Bunnen av tiltaksløshet
Jeg trenger driv og jeg trenger glede i livet mitt igjen
Og det må komme fra meg
Jeg vil legge meg fornøyd på kveldene
Være glad for det jeg har oppnådd, for hvor jeg er på vei
Vil bli en flinkere student og medelev
Begynne å trene så smått, sånn at kroppen føles bedre så vel som hodet
Det er mål som virker latterlig små når viljen er der, men gjennomføringsevnen svikter liksom alltid, og siden jeg kjenner meg selv dropper jeg bare å prøve
Jeg er så herlig typisk deprimert
Har vært det så alt for lenge
Jeg må bli glad i meg selv igjen
Være litt snillere
Godta og tilgi som jeg ville gjort med enhver annen
Jeg holder meg selv nede
Min egen verste fiende

img_1163

Legg igjen en kommentar

