Bli som jeg er

tiden virker inn på livet
og endringen gir i denne runden panikk
en angst som kryper fram fra dypt inne
som blir sterkere og sterkere
uansett hva jeg gjør for å kjempe imot

et ubehag jeg ikke blir kvitt
en hverdag jeg ikke vil vende tilbake til
men som jeg plutselig finner meg selv i
fanget i tiden som rytmisk ruller videre

utmattelsen er byttet ut mot vidåpne øyne og hamrende hjerte
tanker som renner forbi så fort at jeg ikke rekker å oppfatte dem
jeg strekker ut hånden og prøver å få tak i noe fast
men alt det som betyr noe forsvinner mellom fingrene mine

gamle bekymringer tar over igjen
og jeg skjønner det
at jeg må stoppe det mens jeg kan
før det drar meg helt under
men erkjennelsen øker tempoet
og kraften som drar meg nedover blir sterkere
og alt jeg kan gjøre for å prøve å samle meg er å forbli helt stille
ikke tenke, ikke forstå eller kontrollere
bare bli som jeg er
og håpe at det går over
når enn det vil bli

det er helt ute av min kontroll
det eneste jeg kan gjøre
er å stå helt stille
så jeg hverken vipper den ene veien
eller den andre

bilde-fra-09-01-2017-kl-12-35-3

Legg igjen en kommentar

